agyhalottadmin 2014.05.16. 14:35

A nő a smink mögött, avagy a nők az álcázás mesterei?

1372MAKEUP WIN.jpg

"A nők abba szeretnek bele, amit hallanak, a férfiak, pedig abba, amit látnak, ezért sminkelik magukat a nők, és ezért hazudnak a férfiak!"

Sok éve történt fiatalabb koromban. Szórakozóhely, táncika egy jó csajjal, majd később szoba. Nem is volt semmi gond, bár mikor simogattam éreztem, hogy valami nem stimmel, de csak reggel jöttem rá mi (nem, nem volt farka). Ébredés után egy teljesen másik nőt láttam, nem azt amelyikkel beléptem az ajtón. A tisztesség kedvéért egyszer felhívtam, és közöltem, hogy részemről ennyi volt. Természetesem én voltam a bunkó, de nem akartam elmagyarázni, mi volt a gond. Mi is történt tulajdonképpen?

A teljes poszt a lenti "tovább" gombra kattintva érhető el.

 Röviden annyi történt, hogy eladtak nekem egy terméket, ami nem az, aminek látszott. :) Kicsit bővebben kifejtve pedig, hogy a sok "álca" miatt egy teljesen más nő volt este, mint reggel. Kezdve a sminkkel, a push up cuccokkal, a szűk farmeren keresztül a póthajig (és ki tudja milyen furmányos trükk volt még ott, amit nem is láttam).

Már este éreztem, hogy valami nem kerek, mikor a ruhák csak nehézkesen jöttek le, de felajzott állapotban nem foglalkoztam a dologgal. Este a szűk nadrág miatt még feszes kis popója volt, reggelre már kissé löttyedt, a mellei is nagyobbak voltak (thx push up), a hajáról nem is beszélve. Természetesen az arca volt amin ledöbbentem, mert teljesen más volt, mit pár órája. Félreértések elkerülése végett, aranyos arca volt, csak este még ilyen volt, reggelre pedig olyan lett. A változás, ami megijesztett. Gondoljatok bele, vesztek egy ferrarit, de mikor beleültök, egy mercedes slk volánja mögött találjátok magatokat. Semmi baj a mercivel, de én ferrarit vettem! Ferrari műszerfalra számítottam! Ha már az elején merciként hirdetik, akkor nem érezném átverve magam.

Pár évvel később robbant a facebook és a fenti eset gondolom mindennapossá vált. Beállított, agyoneffektezett képek, talpig sminkben, mindenki olyan oldalát mutatja, ami tulajdonképpen nem is létezik, csak addig, amíg a kép elkészül, vagy max pár óráig. A férfiakat jól átverik a képekkel. :)

Egy kolleganőm (könyvelő) burtál jó képeket tölt fel magáról, igazi modell, gyönyörű arc, minden, ami kell. A képek egy része műtermi, egy része pedig a "beállítom magam, lövök 1000 fotót, de csak a legjobban elkapott kettő kerül fel" metódus szerint készült. Mivel minden nap látom a csajt, tudom, hogy hogyan néz ki minimál sminkben. Köze nincs a képeken látható nőhöz!

A vicces az, hogy arcra aranyos csajszi, de a képeken bombázó kategória, ja, és nem látszódik, hogy igazából elég nagy a feneke. Panaszkodott is, hogy a pasik nem nagyon hívják vissza. Nem akartam a szemébe mondani, hogy szerintem, miért nem. Most ha nekem képeken mutogatnak egy Iphone dobozt, majd mikor kicsomagolom az árut és a dobozban egy windows phone van... nos, akkor csalódom. Nem mintha a windows phone-al bármi bajom lenne, az is nagyon jó készülék, de nekem Iphone dobozt mutogattak a képeken!

Eljutottunk arra a pontra, amikor egy nő már annyira túllő a célon, hogy semmi nem marad a valódi egyéniségéből. Ez pedig probléma, mert egy férfi agyában (legalábbis az enyémben) ilyen esetben ez játszódik le: "Úristen, teljesen más, mint amilyennek mutatta magát, ha már az elején így megtévesztett, mi lesz később?"

Különösen vicces ez annak fényében, hogy mindenki a fene nagy őszinteségről papol és azt várja el mindenkitől. Hogy várod el, hogy őszinték legyenek veled, mikor tulajdonképpen nem is létezel? 

Nem tudom, hogy én vagyok csak olyan perverz, hogy jobban bejönnek a minimál sminkes nők? A kihúzott szemöldök sem vonz, a természetesen karbantartott sokkal szebb. Az internet persze nem hazudtolta meg önmagát, ezerszámra terjengenek olyan képek, amelyeken "smink előtt és után" vannak a nők, de ezek kissé elferdítik az igazságot. Az előtte képek a legrosszabb pillantban, rossz szögből elkapott képek, amin ébredés után, vagy bulizás után vannak az alanyok. Kiről ne készült volna előnytelen fotó? Csak míg te törlöd, addig a vicces csókák a neten felhasználják azokat ilyen "előtte utána" fotónak. Persze az utána képek a legjobb pillanatokban, beállított műtermi körülmények között készültek, persze, hogy nagy lesz a kettő között a kontraszt. A lenti pár képen, szerintem szebbek a nők "smink nélkül" (persze azért van rajtuk).

 blake-without-makeup.jpg

 leighton-without-makeup2.jpg

 celebrities_with_without_makeup_11.jpg

 celebrities_with_without_makeup_06.jpg

Próbáltam kicsit nyomozni, hogy miért érzik úgy a nők, hogy nekik ilyen szinten muszáj jobb képet kialakítaniuk magukról, mint amilyenek. A válasz szinte mindig ugyanaz: önbizalomhiány, jobban érzik magukat, ha tudják, hogy szépek, valamint szeretik így elfedni a hibáikat.

Nem vagyok szakértő, de az önbizalomhiányt lehet máshogy is orvosolni, nem kell hozzá fél kiló smink, szűk farmer, stb. Kezdjen el sportolni. Most ez közhely meg minden, de a sport ad egyfajta magabiztosságot, ráadásul a test is fejlődik, egy idő után nem fognak kelleni a trükkös rucik, mert akinek van akaratereje, annak könnyen lehet jó teste. Legalábbis, ha a sminkelésre és átverésre pazarolt energiát sportra fordítanák, akkor minden könnyebb lenne. Arról az apró tényről nem is beszélve, hogy egészségesebbek lennének.

De ez csak az én véleményem. Persze az is lehet, hogy nekünk férfiaknak kéne alkalmazkodnunk, én is szívesen elrejteném a bőrhibákat, és mutatnám magam másnak, mint ami vagyok, de azt hiszem, ez nem az én utam.  :)

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://agyhalottak.blog.hu/api/trackback/id/tr476169479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sadist 2014.06.11. 13:48:00

"Próbáltam kicsit nyomozni, hogy miért érzik úgy a nők, hogy nekik ilyen szinten muszáj jobb képet kialakítaniuk magukról, mint amilyenek. A válasz szinte mindig ugyanaz: önbizalomhiány, jobban érzik magukat, ha tudják, hogy szépek, valamint szeretik így elfedni a hibáikat."

Azért akarnak jobb képet kialakítani magukról, mert a jobb nőre jobb férfiak fognak lecsapni. Ha valóban önbizalomhiány lenne és önmaguk számára akarnának jól kinézni, akkor otthon a négy fal között is sminkelve, push-upban, szépen igazított frizurával lófrálnának.

"Kezdjen el sportolni. Most ez közhely meg minden, de a sport ad egyfajta magabiztosságot, ráadásul a test is fejlődik, egy idő után nem fognak kelleni a trükkös rucik, mert akinek van akaratereje, annak könnyen lehet jó teste."

A sporttal munka van és fáradtságos, a csajok többsége pedig nagyon lusta. Amelyikük alapból jól néz ki, értsd baba pofi, vékony, nem hajlamos a hízásra, az különösen. Az ilyenek ruhában nagyon jól néznek ki, de amint lekerül a feszülős naci, rögtön látszik, hogy nincs rajtuk semmi izom és a seggük is összeesik, mint egy elcseszett kuglóf.
Pusztán a szórakozás, a mozgás élménye, a társaság miatt inkább a férfiak sportolnak, nőkre annyira nem jellemző.

agyhalottadmin 2014.06.11. 14:00:12

"Azért akarnak jobb képet kialakítani magukról, mert a jobb nőre jobb férfiak fognak lecsapni."

Na ez most kicsit ütött. Mármint, nem gondoltam (pedig nem vagyok egy naív tipus), hogy mindössze ennyi lenne a háttérben. Ha ez így van, akkor az szomorú.

"A sporttal munka van és fáradtságos, a csajok többsége pedig nagyon lusta."
Miért érzem úgy, hogy lenne mit mesélned a kalandozásaidról? :)
Mondjuk eddig akárhány barátnőm volt, mindig én voltam a lustább, ők állandóan menni akartak, koncertek, új boltok, stb.. Szóval azt hiszem nem összességében lusták (ha egyáltalán azok), hanem csak a sporttal kapcsolatos munkát nem szeretik. Az étrendről nem is beszélve, amit képtelenek sokan betartani.

Sadist 2014.06.11. 17:57:05

@agyhalottadmin: "Na ez most kicsit ütött. Mármint, nem gondoltam (pedig nem vagyok egy naív tipus), hogy mindössze ennyi lenne a háttérben. Ha ez így van, akkor az szomorú."

Pedig ennyire egyszerű. A férfiak azért versengenek, hogy kitűnjenek a szürke tömegből, bizonyítsák a rátermettségüket, erejüket, intelligenciájukat, és a végén ők legyenek a falkavezérek.
A nők meg azért versengenek egymással (főleg külsőségekben), hogy nekik jusson a falkavezér, természetesen kizárólagos állandóra.
Nézd meg, hogy a férfiak mivel alázzák egymást: a másiknak a teljesítményét kritizálják. Gyenge, béna, beszari, puhapöcs, ezeket mind férfiakra szokás mondani.
A nők meg egymás háta mögött olyan dolgokkal szoktak áskálódni, hogy a másiknak nagy a segge, kicsi a melle, béna a frizurája, rosszul áll neki az adott ruha, nem pedig azzal, hogy nem tud leúszni két kilométert, egy egyenletet megoldani, vagy rendesen parkolni.
Pont azokat a tulajdonságokat szúrják ki, amik csak a nő-férfi viszonylatban számítanak és semmi közük az egyéni teljesítményhez.

"Mondjuk eddig akárhány barátnőm volt, mindig én voltam a lustább, ők állandóan menni akartak, koncertek, új boltok, stb.. Szóval azt hiszem nem összességében lusták (ha egyáltalán azok), hanem csak a sporttal kapcsolatos munkát nem szeretik."

A lustaságot ne keverd az introvertáltsággal. Nálam a lustaság azt jelenti, hogy nem nagyon csinálnak olyan dolgokat, amikbe energiát, munkát, időt kell fektetni, és esetleg csak jóval később lesz bármi eredménye. A sportok jellemzően ilyenek, általában kell jó pár hónap, hogy látható és érezhető eredménye legyen.
Egy koncert, vásárlás, mozi nem igényel sok energiabefektetést és azonnal kapod is az endorfin fröccsöt, nem kell rá hónapokat várnod.

agyhalottadmin 2014.06.11. 18:20:10

@Sadist: "A férfiak azért versengenek, hogy kitűnjenek a szürke tömegből, bizonyítsák a rátermettségüket, erejüket, intelligenciájukat, és a végén ők legyenek a falkavezérek."

Engem ez nem vonzott, én is keményen sportolok, de csak saját magam miatt, teszek rá, hogy másoknak bizonyítsak. De gondolom mint mindenhol, itt is vannak kivételek, talán pont nekik szól ez a blog.

Sadist 2014.06.12. 08:01:15

@agyhalottadmin: De biztos van olyan dolog, amiben a legjobb akarsz lenni, legalább a szűkebb környezetedben. Nem feltétlenül sport, lehet bármi más.

agyhalottadmin 2014.06.12. 08:59:44

@Sadist: Sohasem hittem ebben a legjobbnak lenni dologban, mert ha belegondolsz ilyen nincs. Mindenkinél van jobb!
Szűkebb környezetben pedig nem nagyon akad két azonos céllal rendelkező egyén, akik között versengeni kéne. Legalábbis eddig velem ilyen nem történt. De aláírom, az esetek többségében versengenek az emberek egymással.

Bár ha elvisszük filizófikusabb irányba a dolgot, akkor azzal, hogy beismerem, hogy nem én vagyok a legintelligensebb a világon, máris magasabb intelligenciáról teszek tanúbizonyságot, mint azok, akik nem tudják beismerni maguk előtt, hogy ők sem a legintelligensebbek... :P
süti beállítások módosítása