Egyre többször hallani egy érdekes mondatot férfiak szájából: "A nők számára a romantikus filmek olyanok, mint a férfiaknak a pornó".
Ez mennyire lehet igaz? Próbáljuk kicsit jobban kifejteni ezt a dolgot.
A teljes poszt a lenti "tovább" gombra, vagy a címre kattintva érhető el.
Tudjuk, hogy a férfi vizuális típus, míg a nő érzelmi. De hogyan hasonlítható össze egy romantikus film a pornóval? Egyszerűen. A férfi számára a kielégülés egyszerű, egy nő számára azonban komplexebb. Nem is feltétlenül az orgazmus a döntő náluk, hanem az addig vezető út. Előjáték, romantika, gyengédség, olyan dolgok, melyek cirógatják a lelküket. Ezek az események olyan érzéssel töltik el a nőt, amelyhez hasonlót a férfi csak orgazmus közben/után élhet át. A cél tehát mindkét nemnél azonos: érzelmi kielégülés (is), de míg a férfiaknál ez az aktuson keresztül érhető el, addig egy nőnél nem feltétlenül (nyílván jobb, ha ő is átéli az orgazmust).
"Az olyan klasszikus filmek, mint például a Tövismadarak vagy az Elfújta a szél, sok nőre éppolyan hatással van, mint a pornófilmek a férfiakra." / femina.hu
Nő = emóció = romantika,érzelmek = romantikus filmek
Férfi = vizualítás = pornó
Valaki egyszer azt mondta: a nőknek annyira kell néha egy romantikus film mint egy csoki egy nehéz nap után...
A két nem mégis "ellenségesen" áll a másik ajzószeréhez. Míg a nők undorodnak a pornótól (többségük), addig mi, férfiak hasonlóan émelygő gyomorral szenvedünk végig egy romantikus filmet (többségünk). A különbség talán annyi, hogy mi nem mutathatjuk ki, hogy utáljuk Chaning Tatum, vagy Ryan Gosling újabb romantikus filmjét, hisz akkor kevesebb eséllyel vinnénk ágyba a kiszemeltet, ezért mosolyogva végignézzük a filmet. Ezzel ellentétben egy nő simán mondhatja kedvenc pronófilmünkre, hogy közönséges, hisz tudja, emiatt nem fogjuk visszautasítani őt az ágyban.
De miért tartják a nők közönségesnek a pornót? A leggyakoribb válasz, hogy azért, mert csak az "út" végét mutatják, azaz az aktust. A nőket az odavezető út érdekli inkább (pornó esetén ilyen nem nagyon van). De a lényeg, hogy őket jobban érdekli a két ember kapcsolata, egymás közt kialakult viszonya, mintsem az út vége. Hiányzik az utazás, amely során végigélhetik az összes érzelmet: első találkozás, vallomás, a randi okozta stressz.
Minket viszont pont az út izgat a legkevésbé. De miért is olyan jó a nők számára, az az utazás, ami a romantikus filmek karaktereivel történik érzelmi síkon? Egyrészt szeretik elképzelni, hogy velük történik mindaz, hogy ők találkoznak egy olyan férfival, akivel elinte kialakul egy kis huncut "egymás kerülgetése" játék, majd a férfi vallomást tesz. Ez utóbbi minden esetben közönség előtt kell, hogy történjen, épp mint egy esküvőn, ahol a mennyasszonyé a főszerep, a vallomásnál is rá kell, hogy szegeződjön minden tekintet. A filmekben a férfi mindig egy reptéren/étteremben vagy hasonló, főleg nőkkel teli helyiségben teszi meg a vallomását, ejti meg bocsánatkérését. Mikor a nő rábólint, a háttérben mindenki sír és tapsol. A nő örül, a statiszták pedig sóhajtoznak, hogy miért nem velük történik ilyesmi. A másik kicsit prózaibb indok a romantikus filmek kedvelésére, az "út" imitálása.
Fentebb írtam, hogy mennyire fontos egy nő számára a szexig vezető út (előjáték, romantika, stb). Egy ilyen film igazi érzelmi hullámvasút, amely hasonló utazási élményt vált ki, mint ami a szexig vezet (optimális esetben) a való életben. Ez már eléggé hasonlít ahhoz, amiért a férfiak pornót néznek. Az is hasonló érzést vált ki, csak a mi utazásunk jóval rövidebb az orgazmusig. Míg a női út hosszabb, rögösebb, addig a férfi út, nem is út, csak egy kis ugrás.
Miért félnek a nők a pornótól, a férfiak pedig a romantikus filmektől? Mindkettő olyan elvárásokat támaszthat a másik nem felé, aminek a partnerük nem tud megfelelni. A nő fél, hogy a férfi a szexfilmeken tökéletes testű női csodákat lát, és talán nem lesz neki elég, amit otthon kap. Van ilyen is, de az már betegség kategória. Az esetek többségében ez nem igaz. Valamint a nőt bátnja, hogy ezekben a filmekben a nő, mint eszköz tűnik fel, nem pedig mint egy spirituális, lelki személy, akinek nem a monoton reszelés a fontos.
A romantikus film pedig olyan férfi ideált tár a nő elé, amelynek nem tudunk megfelelni. Mi nem fogunk esőben a nő után rohanni egy vita után, nem fogunk több tucat ember előtt szerelmi vallomást tenni (hisz ez magánügy), nem fogunk hónapokig udvarolni (a mai pörgős világban). Arról nem is beszélve, hogy a romantikus filmek elején, mikor a két fél íncselkedik, szívatja egymást (romantikus-komédia filmekben ez a rész szokott a komikus lenni), a valóságban nem nagyon történik meg. Ha a való életben egy férfi közeledésére így reagál a nő, akkor a férfi szépen továbbáll.
Tündérmese hatás: Romantikus filmekben a tökéletes udvarló, míg a pornóban a tökélets nő jelenik meg a felek előtt, és ha nincs helyén az eszük, akkor ezt a hamis ideált fogják keresni a valóságban is. Amúgy is mindkét nemnek meg kell küzdenie a mesterségesen felállított mércékkel. Nők esetén már kiskorukban előjön: játék a babákkal, amiket párban kapni a tökéletes barbie és ken baba, tündérmesék, komolyabb mesék, amelyben a szolgálólányba beleszeret a herceg, később a romantikus filmek, szappanoperák, regények. Mind egy olyan hamis képet építhet a nőben, aminek hatására egész életükben várják majd a herceget fehér lovon (Ismerek 40-es nőt, aki még mindig várja).
"A romantikus regények torzítják a nők szerelemről és szexualitásról alkotott elképzeléseit, a rózsaszín ködfelhőben túlbuzog bennük a romantika, a szerelmet pedig túlmisztifikálják – állítják cambridge-i pszichológusok." /Nem tudom, hol olvastam/
Férfak esetében a magazinokon tetszelgő photoshoppolt modellek, tinédzserkorban pedig már kezdődik a pornónéző időszak, azok pedig tele vannak tökéletes testű nőkkel. Vannak nehézségek, de józan ésszel helyén lehet kezelni ezeket a dolgokat és reális elvárásokkal nekifutni az életnek.
Következtetés, tanulság levonása: A férfi és a nő különbözik. :) Ezt eddig is tudtuk, de akkor bővebben kifejtve: A nő egy érzékeny, spirituális lény, akit jobban kielégíthet maga az utazás, mint az akció. Ellentétben a férfit az akció érdekli, az utazást szükséges rossznak tartja és minél előbb letudná. Míg a nőt az erotika és az erotikus, romantikus történetek jobban vonzzák, addig a férfit maga az aktus érdekli. A megoldás az lenne, ha mindkét fél megtanulná, hogyan működik a másik. A nőnek időnként meg kell adni az utazás élményét, hogy nőnek érezhesse magát, és kiélhesse teljes szexuálítását. Ebből kifolyólag az előjátéknak hosszan kell tartania és fokozatosnak kell lennie. Ugyanakkor a nőnek is meg kell értenie, hogy ez mennyire fárasztó a másik nem számára, ezért nem várhatja el ezt az utaztatást minden alkalommal. Valamint nem szabad olyan elvárásokat támasztani a másik nem felé, amelyek nem reálisak. Ha te olyan harmincas nő vagy, akinek alig volt 2-3 partnere, vagy sohasem tudtál tartósabb kapcsolatot kialakítani egy férfival, akkor jó esély van rá, hogy olvan elvárásokat támasztasz, amelynek nem tudunk megfelelni. Lehet várni a herceget fehér lovon, de akkor egyedül maradsz. Ha te olyan férfi vagy, akinek csak akkor áll fel, ha előtte két tökéletes testű nő kinyalja egymást, akkor esélyes, hogy beteg vagy.